فکر و ذکر

فکر و ذکر دو بال سیر در آسمان معرفت است

فکر و ذکر

فکر و ذکر دو بال سیر در آسمان معرفت است

"التماس دعا"

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۵ ق.ظ

اینکه آدم از کسی بخواهد برایش دعا کند و یا اینکه کسی از آدم بخواهد برایش دعا کند و یا اینکه کسی بدون آنکه آدم از او بخواهد برایش دعا کند و یا اینکه آدم بدون آنکه کسی از او بخواهد برایش دعا کند! حال خوشی است. التماس دعا یعنی ما "معشوق مشترک" داریم! یعنی به همانی که من میشناسمش و تو هم میشناسی اش بگو هوای من را داشته باشد، یعنی "تو" پا در میانی کن، یعنی "تو" سفارشم را بکن، یعنی "تو" برایم توصیه نامه بنویس!، یعنی "تو" بخواه که حال من چنین و چنان شود، یعنی لطفا وقتی "معشوق مشترک" را دیدی، خودخواهی نکن! کمی هم به فکر من باش، یعنی حال من برایت مهم باشد.

یکی از خوش ترین حال های روحی این است که به قلبت بدانی که کسی یا کسانی با کیلومترها فاصله از تو، به دلایل فرامعرفتی تو در ذهن و دلشان جای گرفته ای و در هنگام دعا و مناجات اسمت بر لبشان می آید، به قلبت میدانی که اهل شب زنده داری و نماز نیمه شب و رابطه عاشقانه با "معشوق مشترک" هستند و به قلبت میدانی که حتما تو یکی از آنهایی هستی که در قنوتشان دعایت میکنند. و داشتن این "وجودهای طلایی" بسیار بسیار حال آدم را خوب میکند. شاید از این باب که آبرودارند پیش "معشوق مشترک" و خیالت راحت است که اگرچه تو هیچ وقت دست در گیسوی"معشوق مشترک" نینداخته ای و ملاقاتی عاشقانه با او نداشته ای، اما در میان حال خوش کسانی و در میان دیدار عاشقانه کسانی، اسم تو هم به میان آمده! و نمیدانی چگونه شکر این نعمت را به جا آوری که با کسانی حشر ونشر داشته ای که با خدا حشر و نشر داشته اند، و حتی شاید از خودت به خودت مهربان تر و دلسوز ترند!

برخی میگویند وقتی به پیروان عیسی بن مریم "التماس دعا" بگویید، تقویمشان را باز میکنند و در تاریخی یادداشت میکنند که بروند کلیسا و با عیسایشان خلوت کنند و از او بخواهند حاجات تو برآورده شود. اگرچه ما اینگونه نیستیم ولی خوب بود اینگونه بودیم، خوب بود این التماس ها عادی نمیشد، گاهی به مثابه "خداحافظی حزب اللهی" قلمداد نمیشد! 

البته این التماس دعا گفتن ها همیشه حال آدم را خوش نمیکند، گاهی هم حال آدم را میگیرد! مثلا تو در فاز خوب شدن حال معنوی ات هستی و التماس دعا میگویی و کسی در جا و با صدای بلند و دستی رو به آسمان! و بر اساس محاسبات فردی و عرفی اش دعا میکند که انشالله دانشگاه قبول شوی و یا دعا میکند که انشالله همان همسری که خودت میخواهی قسمتت شود و یک چیزهایی در این مایه ها... که ضمن اینکه به تو القا میکند دیگر به مرحله ای رسیده ای که باید بدهیم بچه های مقرب بارگاه الهی برایت دعا کنند!!! آدم را از التماس دعا گفتن پشیمان میکنند! البته برعکسش هم ممکن است، مثلا تو دنبال یک خانه کوچک دنیایی میگردی و التماس دعا میگویی، فرد مذکور دعا میکند خدا خانه ای در بهشت قسمتت کند! و تو نمیدانی این مدت اندک قبل از بهشت دقیقا باید کجا زندگی کنی!


مدتی است که سعی میکنم لااقل خودم در مقابل چشمان کسی برایش دعای خاصی نکنم و کسی را یاد آن چیزهایی که ندارد نیندازم. 

 

حال خیلی ها را نمیدانیم، خیلی ها حالشان معلوم نیست، خیلی ها را نمیبینیم که بدانیم حالشان چگونه است، خیلی ها حالشان بد است اما با سیلی صورت سرخ میکنند، خیلی ها حالشان بد است اما لبخند میزنند، خیلی ها حالشان بد است اصلا در جریان حال بد خود نیستند، خیلی ها ...


الهی و ربی! حالش را خوب کن، حال روحی اش، حال معنوی اش، حال جسمی اش، حال مادی اش، حال شغلی اش، حال عاطفی و احساسی اش، حال نمازش، حال اخلاقش... حالش را خوب کن. الهی و ربی! نمیدانم دوستم، رفیقم، همکارم، همکلاسم، هم دینم، هم عقیده ام، هم سایه ام، هم کوچه ام حالش چطور است، حالش هر طور است خوبش کن! 


حالا واقعا "التماس دعا"

نظرات  (۲)

التماس دعا
پاسخ:
حتما... شما هم دعا بفرمایید
  • مریم ثالث
  • سلااااااام

    نگفته بودی معشوق مشترک داریم :))
    پاسخ:
    سلاااام. این که چیزی نیست، عاشق مشترکم داریم :))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی